Elconnect

/ GÖTH EL

Akut brug for hjælp ?

Du kan til enhver tid kontakte os i tilfælde af akut brug for hjælp.

Mangler du strøm?

Prøv denne selvhjælps-guide.

Har du fortsat problemer, så ring til os.

  • Sluk for fejlstrømsafbryderen og alle grupper/sikringer på tavlen
  • Tænd for fejlstrømsafbryderen. (Hvis den afbryder igen med det samme så kan du ikke selv løse fejlen, men ring til os på 4056 9594 for akut hjælp )
  • Slå nu HFI/HPFI-afbryderen og derefter alle gruppeafbrydere til én efter én, med en kort pause imellem. Når strømmen går igen, har du fundet gruppen med fejl. Lad denne gruppe være slukket.
  • Sluk alle stikkontakter og strømudtag i gruppen med fejl. Det bør stå på eltavlen, hvilke grupper der hører til boligens forskellige rum og funktioner.
  • Slå HFI/HPFI-afbryderen og den gruppe til, hvor du har sporet fejlen.
  • Tænd for alle stikkontakter og apparater, der er tilkoblet den pågældende gruppe, én efter én. Når strømmen går, har du identificeret fejlkilden.
  • Udskift den afbryder eller det apparat, der viser sig at være årsag til afbrydelsen.
  • Findes fejlen i selve elinstallationen, skal du få en elinstallatør til at løse problemet.
  • Tænd de øvrige grupper.
  • Se om du kan lokalisere fejl på den gruppe, der nu er slukket. Det vil typisk være hvidevarer, vandvarmeren, vandpumpen, en strømforsyning eller udvendige installationer, der tilhører gruppen.
  • Fandt du den installation, fx. vaskemaskinen, der var årsagen til strømafbrydelsen, så afbryd eller sluk den
  • Kan du undvære installationen, så ring til os inden for normal arbejdstid, og vi kommer og hjælper dig.
  • Tjek at du ikke har fået afbrudt din fryser. (Du kan evt. trække en forlængerledning til den, hvis den er).